lördag 17 september 2011

Mannan går på krogen...

...och blir uppvaktad av en man som är i ett helt annan värld än hon.

Plats: utanför entren, i rökrutan.
Tid: 22.42
Position: en upprättstående, en som står och svajar.

Han: Amen stick då!!! (upprört, riktat emot piketbussen som står parkerad på andra sidan gatan)
Hon: ...men det är väl inget att vara arg på, de ska ju snart åka.
Han: ...men de håller koll på mig, vettu. Jag ska inte göra nåt, men de har koll på mig.
Hon: Njae va, de stannade ju där för att suga in den där unga killen som gjort nåt, så det har nog inget med dig att göra.
Han: Jomen de håller koll på mig nu, vettu... det är den där jävla (lokaltidningens namn)s fel, de skriver en massa skit...
Hon: Åh... som vaddå?
Han: Jooo, men de skriver att jag har utpressat och misshandlat nån, men du vet, det har jag inte, och nu står de (poliser) där och håller koll på mig. Men se (han drar upp jackärmen och visar sår på handleden) det där är från när jag höll på med båten, jag håller inte på med sånt... (vänder sig igen emot piketbussen och blänger på polismännen)
Hon: jamen de åker nog snart, de har ju tagit en kille och han ska väl med ner till Polishuset nu... det är en massa fulla ungar ute ikväll, och det är väl bättre att han får åka med dem än att han är kvar på stan och åker på stryk eller nåt?
Han: Joo, de´klart... var det Mannan du hette?

2 kommentarer:

  1. halåå? vad händer? kan du inte ta och skriva en rad?

    SvaraRadera
  2. Jobbar, så det hinns inte med just nu. Är allt bra med dig och katterna?

    SvaraRadera